Speidergruppas Foreldreforening

Norges speiderforbund er en frivillig organisasjon. Speiderarbeidet i 3.Eidsvoll speidergruppe drives og ledes av voksne på ”dugnad”. Gruppas aktiviteter er derfor avhengig av foreldrenes engasjement for å kunne drive gruppa.

Alle foreldre og foresatte til barn i 3.Eidsvoll speidergruppe er automatisk medlem i Foreldregruppa. Medlemskapet er gratis!

Foreldregruppa har til formål å være en støtteforening for speiderarbeidet. For eksempel:

• Dugnadsarbeid på speiderhyttene og områder vi disponerer
  • Innkjøp/forberedelser ved fellesarrangement (feks, Adventsfesten)
  • Kjøring til og fra turer
  • Vedlikehold (vask/tørk) av utstyr
  • Voksen tilstedeværelse på aktiviteter og turer

Ut over dette er alle foreldre selvfølgelig velkommen til å delta på turer og møter. Foresatte er også velkommen som speiderledere. Den eneste nødvendige kvalifikasjonen er at man er glad i barn og ønsker å dele flotte opplevelser med dem. Alle voksne som ønsker å bidra som leder får tilbud om lederutdanning ved Norges Speiderforbund, betalt av speidergruppa.

Det blir holdt foreldremøte for alle foresatte 1-2 ganger i året.

Foreldregruppas arbeid koordineres av utvalgte foreldre  som består av 1-2 foresatte fra hver enhet (Flokken og troppen). Disse er da ofte også med på gruppeting  som foreldrerepresentanter og velges på
årsmøte.